امن بان فناوری شریف

وبلاگ شرکت امن بان شریف

امن بان فناوری شریف

وبلاگ شرکت امن بان شریف

نقص امنیتی بحرانی در افزونه LiteSpeed Cache وردپرس

افزونه LiteSpeed Cache  یکی از افزونه‌های قدرتمند وردپرس است که به بهینه‌سازی سرعت و عملکرد سامانه وب کمک می‌کند. این افزونه، با ذخیره صفحات در حافظه نهان (کش) زمان بارگذاری را به‌طور چشمگیری کاهش می‌دهد و فشار روی سرور را کمتر می‌کند. علاوه بر این، امکانات دیگری مانند بهینه‌سازی تصاویر، فشرده‌سازی کدها، پشتیبانی از CDN  و پیش‌بارگذاری حافظه نهان را هم ارائه می‌دهد تا سامانه وب، همیشه سریع و کارآمد باشد. اخیرا یک آسیب‌پذیری با شناسه CVE-2024-28000 و امتیاز CVSS:9.8 در این افزونه کشف شده است که می‌تواند به مهاجمان اجازه دهد بدون نیاز به ورود به سیستم به سطح دسترسی مدیر دست یابند.


این نقص امنیتی ناشی از یک ویژگی شبیه‌سازی کاربر در افزونه است که از یک تابع Hash امنیتی ضعیف استفاده می‌کند. این تابع با یک عدد تصادفی تولید می‌شود که به سادگی قابل حدس زدن است و به همین دلیل مهاجمان به راحتی می‌توانند این مقدار Hash را حدس بزنند. اگر مهاجمی به Hash معتبر دسترسی پیدا کند می‌تواند شناسه خود را به شناسه یک مدیر تغییر دهد و از طریق API وردپرس، یک حساب کاربری جدید با دسترسی مدیر ایجاد نماید.

محصولات تحت تأثیر
 تمامی نسخه‌های افزونه  LiteSpeed Cache به ‌ویژه نسخه‌های قبل از 6.4  و6.3.0.1 تحت تاثیر این آسیب‌پذیری قرار دارند.

توصیه‌های امنیتی

  •  به‌روزرسانی: تمامی کاربران باید سریعا افزونه LiteSpeed Cache  را به نسخه 6.4  یا بالاتر به‌روزرسانی کنند.
  •  بررسی لاگ‌های سیستم: کاربران باید لاگ‌های Debug را به دقت بررسی کرده و مطمئن شوند که هیچ Hash مشکوکی در دسترس نیست.
  •  پیش‌گیری از حملات Brute Force: تقویت مکانیزم‌های امنیتی مانند محدود کردن تعداد تلاش‌های ورود به سیستم می‌تواند از حملات Brute Force جلوگیری کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی